fredag 18 april 2014

På väg bort

Senaste veckan har jag försökt smälta att jag ska lämna den skola där jag har arbetat de senaste tolv åren för att börja undervisa i gymnasieskolan. Jag har skapat en ämnesblogg i svenska, som jag hoppas ska kunna bli en lärresurs och kanal för kommunikation för eleverna och mig, men jag vet ju inte hur det kommer att tas emot eller vilka traditioner som finns kring sociala medier. Jag har samlat länkar till liknande sidor. Jag har reflekterat och diskuterat mycket på Facebook om bloggar och andra sociala medier.

Jag vet HUR jag vill jobba, men jag vet inte med VEM jag ska jobba eller exakt VAD jag ska jobba med. Jag har läst kursplanerna, men det känns ännu ganska abstrakt. Tur att jag har hela sommaren på mig att förbereda mig, om det nu går att förbereda sig...

Att gå in som förstelärare på en nivå jag saknar tidigare erfarenhet av kräver seriöst arbete och ödmjukhet, och jag är medveten om att jag kommer att behöva mycket hjälp av andra i början.

Det känns otroligt spännande. Och lite konstigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar